El passat dissabte 7 de març es va celebrar a Valls la Trobada Diocesana de Joves amb els lema Crist Viu. Uns 180 joves provinents de diferents parròquies i escoles de l’arxidiòcesi es van aplegar en aquesta trobada que s’esqueia en la preparació de les festes decennals de la Mare de Déu de la Candela.

A l’arribar al Col·legi Claret va tenir lloc l’acollida per part del Mn. Josep Mateu, delegat diocesà de joventut; P. Joan Font, claretià, Sr. Xavier Salat, regidor de l’Ajuntament de Valls; i el l’arquebisbe Joan Planellas. Tot seguit els joves participants es van dividir per edats. En cada un dels espais els joves van poder treballar i fer experiència de la pregària

Tot seguit va tenir lloc un acte conjunt amb un vídeo amb diversos testimonis de caritat a l’arxidiòcesi: la Taulada de Valls, —Ara al teu costat—, Càritas de Riudoms, Fundació Josep Pont i Gol de Reus i Hospitalitat Mare de Déu de Lourdes de Tarragona. També es va comptar amb el Testimoni de l’Alexis de la Comunitat del Cenacle. Es volia mostrar com Crist és viu i present en la pregària, i en el germà, en la caritat.

Tot seguit, en processó, acompanyats de música i l’estendard de la Mare de Déu de la Candela els joves es van dirigir a l’església parroquial de Sant Joan, on Mn. Joan Àguila, rector de St. Joan de Valls, va acollir i agrair la presència dels joves. Allí es va celebrar l’eucaristia, l’acte més important, Crist és viu i present en cada sagrament. L’eucaristia va ser presidida per primera vegada en una Trobada Diocesana de Joves per l’Arquebisbe Joan, qui va animar als joves a donar testimoni i a deixar-se guiar per Crist. La celebració va acabar amb un emotiu cant a la Mare de Déu de la Candela. Finalment tothom va poder venerar la Mare de Déu de la Candela.

La trobada va finalitzar amb el sopar i el concert a càrrec del DJ DALA al local de la Colla Vella dels Xiquets de Valls.

Text: Arquebisbat de Tarragona

Delegació de Sant Feliu de Llobregat