Secretariat Pastoral de Joventut de la Diòcesi de Barcelona - DeleJoveBCN

Un centenar de joves de vàries parròquies i moviments de l’arxidiòcesi de Barcelona, acompanyats pel bisbe Toni, vam peregrinar aquest agost pel Camí del Nord fins arribar a Loiola. Una ruta pel País basc, on a la vegada que admiràvem els paisatges de la costa atlàntica descobríem l’espiritualitat del fundador dels jesuïtes.

Cada matí ens aixecàvem abans de sortir el sol i després d’una meditació a partir d’algun moment de la vida del sant, començàvem la ruta: Sant Sebastià, Orio, Zarautz, Getaria, Zumaia han estat alguns dels bonics pobles i ciutats que hem travessat. Poblacions plenes d’història i anècdotes: a Zarautz per exemple ens va rebre el cuiner Carlos Arguiñano en passar pel seu restauramt, i a Zumaia vam poder veure els escenaris de la pel·lícula “8 apellidos vascos”. La tarda començava sempre amb una merescuda estona de platja, seguida del treball per grups on podíem compartir la nostra fe a la llum de Sant Ignasi. L’eucaristia sempre posava punt i final a un dia ben intens.

Vam finalitzar la ruta caminant per l’interior del País basc fins al santuari de Loiola, construït al voltant de la casa natal del sant. Celebrar l’eucaristia a la cambra on sant Ignasi va dir sí a Jesús, mentre llegia les vides dels sants, va ser un dels moments més emocionants del pelegrinatge. Tampoc oblidarem fàcilment l’adoració sobre el mar mentre es ponia el sol a Zumaia, on vam ser convidats a no tenir por a servir Jesús. El dia abans de marxar vam pujar al santuari marià d’Aranzazu, on vam donar gràcies per tot el viscut aquells dies.

Amb balls, cants i talents amagats vam acabar la darrera nit amb una estona de diversió al talent show. Al dia següent una aturada per dinar al castell de Javier, on va néixer un dels principals deixebles de Sant Ignasi i cap a Barcelona.

I l'estiu que ve? preguntaven tots. La ruta de pedra en sec fins al santuari de Lluc, a la serra de Tramuntana de Mallorca, sembla tenir molts números. Ja us informarem. Però sigui on sigui, no caminarem sols.

Delegació de Tortosa
Delegació d'Urgell